leverans Policy
1. Introduktion
1.1 I denna policy anger vi detaljer om leveransmetoder, perioder och avgifter som gäller för beställningar av våra produkter gjorda via vår webbplats.
Warehouse | Destination | Leveranstid & Kostnad |
---|---|---|
Europa | Österrike, Bulgarien, Kroatien, Tjeckien, Danmark, Estland, Finland, Frankrike, Tyskland, Grekland, Ungern, Irland, Italien, Lettland, Litauen, Luxemburg, Nederländerna, Polen, Portugal (inga Azorerna), Rumänien, Slovakien, Slovenien, Spanien (Inget Teneriffa, Inget Las Palmas) och Sverige | 3-11 dagar 00,00SverigeR |
Storbritannien | England, Skottland, Wales och Nordirland. | 3-11 dagar 99,00SverigeR |
* Spåra din beställning på www.17track.net med den mottagna spårningskoden. |
1.2 Denna policy ska inte skapa juridiskt verkställbara rättigheter och skyldigheter; snarare anges vår vanliga praxis i förhållande till leverans av produkter i denna policy.
2. Leveranskostnader
2.1 Vi erbjuder gratis standardleverans till Europeiska unionen:
Belgien, Bulgarien, Kroatien, Tjeckien, Danmark, Estland, Finland, Frankrike, Tyskland, Grekland, Ungern, Irland, Italien, Lettland, Litauen, Luxemburg, Nederländerna, Polen, Portugal, Rumänien, Slovakien, Slovenien, Spanien och Sverige . När det gäller standardleveransmetoden, fraktkostnaden kommer att vara 00,00 €;
2.1 Vi erbjuder standardleverans till Storbritannien:
England, Skottland, Wales och Nordirland. När det gäller standardleveransmetoden, fraktkostnaden kommer att vara 99,00 €;
2.3 Vi kan erbjuda standardleverans till länderna i resten av världen. Efter att ha mottagit en e-postförfrågan kommer vi manuellt att kontrollera leveransmöjligheter och svara med förväntat leveransdatum och pris.
3. Leveranstid (metoder och perioder)
3.1 De metoder som vi använder för att leverera våra produkter, och de tidsperioder inom vilka leverans vanligtvis är slutförd, är följande:
(a) om din leveransadress finns på Europeiska unionens fastland, kommer du att kunna välja eller bara använda vår förvalda fraktmetod, och den typiska perioden för leverans av produkter med denna metod är 3-11 arbetsdagar, med vår rätt på 30 dagar, om inte annat tydligt anges. Vi är fast beslutna att göra allt för att säkerställa snabb leverans.
(b) om din leveransadress finns på Storbritanniens fastland, kommer du att kunna välja eller bara använda vår förvalda fraktmetod, och den typiska perioden för leverans av produkter med denna metod är 3-11 arbetsdagar, med vår rätt till 30 DAYS, om inte annat tydligt anges. Vi är fast beslutna att göra allt för att säkerställa snabb leverans.
(c) om ditt land ligger utanförSverige eller Storbritannien är den typiska leveransperioden för produkten inte känd i förväg, utan kommer istället att erbjudas dig via e-post av vår supportagent.
3.2 Om du gör din beställning senast kl. 1 GMT/BST på en arbetsdag, löper dessa tidsperioder från affärsslutet den dagen; om du gör din beställning efter kl. 1 GMT/BST på en arbetsdag, eller på en icke-arbetsdag, löper dessa tidsperioder från affärsstängning nästa arbetsdag.
3.3 Leveransperioderna som anges i detta avsnitt 3 är endast vägledande, och även om vi kommer att göra allt för att säkerställa att du får din leverans i god tid, garanterar vi inte leverans före slutet av den angivna perioden.
3.4 Vi kan utföra bedrägerikontroller innan vi skickar produkten, och dessa kontroller kan försena din leverans. Om leveransen sannolikt kommer att försenas till följd av bedrägerikontroller kommer vi att meddela dig.
4. Geografiska begränsningar
4.1 Vi kommer vanligtvis att kunna leverera till följande länder och territorier: de flesta länder i Europeiska unionen och Storbritannien. Vi kan inte erbjuda leverans till Belgien och öländer och territorier, inklusive; Malta, Cypern, de brittiska utomeuropeiska territorierna, Teneriffa, Las Palmas och Azorerna.
3.2 Vi kan från tid till annan komma överens om att leverera produkter till andra länder och territorier.
5. Leveransspårning
5.1 Leveransspårning är tillgänglig för alla beställningar av våra produkter.
5.2 För att spåra din leverans anger du ditt beställningsnummer (som finns i din beställningsbekräftelse via e-post) på vår leveranstjänstleverantörs webbplats här: https://www.17track.net/. Om länken inte fungerar under tiden för ditt webbbesök rekommenderar vi att du besöker den https://www.ship24.com/ istället.
6. Kvitto och underskrift
6.1 Alla leveranser måste tas emot personligen på leveransadressen och en signatur måste tillhandahållas. Mottagaren måste vara närvarande vid leverans.
6.2 Vår leveranstjänstleverantör kommer att meddela dig i förväg om du försöker göra en leverans som kräver en signatur.
7. Ytterligare leveranser
7.1 Om ett första leveransförsök misslyckas, kommer vår leveranstjänstleverantör att göra minst ett försök till att leverera produkterna i din beställning.
8. Samling
8.1 Insamlingsförfarande; Insamlingsprocessen innebär att du spårar ditt paket med den medföljande spårningskoden vid beställning. Vår utsedda leveransbud kommer att kontakta dig några timmar före det planerade leveransdatumet för att bekräfta den exakta leveranstiden. Mottagaren förväntas ta emot paketet på den angivna adressen som angetts vid beställningstillfället. Det finns inga extra kostnader eller krav vid mottagande av varorna.
8.2 Om dina produkter förblir olevererade trots att vår leveranstjänstleverantör gör minst 1 försök till att leverera dem, kommer leveranstjänstleverantören att lämna ett kort på din adress, med instruktioner om hur du kan hämta dina produkter, inklusive en tidsgräns för hämtning.
8.3 Om paketet vägras för hämtning utan föregående överenskommelse med vårt företag, vilket leder till att produkten returneras till vårt lager, kommer en fraktavgift på 200,00SverigeR att dras från det återbetalade beloppet
9. Leveransproblem
9.1 Om du upplever några problem med en leverans, vänligen kontakta oss inom 8 dagar, med hjälp av kontaktuppgifterna som vi publicerar på vår webbplats eller på annat sätt meddela dig.
9.2 Om vår leveranstjänstleverantör inte kan leverera dina produkter, och ett sådant fel är ditt fel, och du inte hämtar dina produkter från vår leveranstjänstleverantör inom den relevanta tidsgränsen, kan vi komma överens om att ordna omleverans av produkterna ; vi förbehåller oss dock rätten att debitera dig för de faktiska kostnaderna för återleverans (även när den första leveransen var kostnadsfri).
9.3 En vägledande lista över de situationer där en underlåtenhet att leverera kommer att vara ditt fel finns nedan:
(a) du har angett fel eller saknad adress/telefonnummer för leverans;
(b) det finns ett fel i den angivna leveransadressen;
(c) adressen för leverans är inte rimligt tillgänglig;
(d) Adressen för leverans kan inte nås på ett säkert sätt.
(e) om personligt kvitto inte krävs, finns det inga lätta och säkra sätt att lämna produkterna på adressen för leverans och det finns ingen tillgänglig person för att acceptera leveransen; eller
(f) om personligt kvitto krävs finns det ingen tillgänglig person på adressen för leverans för att acceptera leverans och tillhandahålla en signatur.
9.3 Om du av någon anledning vill returnera varan till oss, följ vår retur- och återbetalningspolicy https://engue.net/refund-returns/