ENGWE ENGINE PRO
Ursprungligt pris var: €1.499.1.479€Nuvarande pris är: €1.479.
Engwe® Engine PRO – Designad till perfektion! Högkvalitativ cykel med förstklassig prestanda som ingen annan. Engine Pro 1000W vann tusentals användares hjärtan. Denna mest sålda e-cykel kommer med en uppgraderad motor, främre och bakre (fjäderhydraulisk) fjädring, en lätt men hållbar hopfällbar ram, ett löstagbart batteri för upp till 120 km räckvidd, dubbla hydrauliska skivbromsar, en intelligent TFT-skärm, och en riktigt bekväm sits.
Engwe Engine Pro (gammal) kommer snart att gå ur produktion och helt ersättas av den NYA 2024 Engwe Engine Pro 2.0!
ENGWE ENGINE PRO Advanced Fat-Tire 750 W Uppgraderad Ebike
Engwe ENGINE PRO är en premium elcykel med de bästa avancerade cykelfunktionerna. Den nyligen uppgraderade versionen håller på att bli en av de mest sålda elcyklarna med hundratals positiv feedback och femstjärniga recensioner.
Varje funktion och detalj på Engine PRO är uppgraderad till perfektion! Den nya borstlösa motorn kan nå högre backar, längre räckvidder och en sluthastighet på fantastiska 45 km/h. Hela (fram och bak) hydrauliska skivbromsar erbjuder rekordstor bromssäkerhet. Avancerad främre och bakre (hydraulisk) fjädring med sina berömda 20 x 4-inch feta däck ser till att resan alltid är superbehaglig i alla terränger, inklusive snö, strand och andra terrängstigar. Det är också anledningen till att cykeln känns stabil och säker när den cyklar i höga hastigheter på 45 km/h. Skillnader mellan Engine Pro och EP-2 PRO definieras i Denna artikel.
Engwe ENGINE PRO Huvudfunktioner och fördelar-
- Den uppgraderade 750 W (peak 1000W) motorn erbjuder extrem kraft i acceleration, uppförsbacke och en sluthastighet på 45 km/h.
- Ett utbytbart 48V16Ah batteri tillåter långa avstånd på upp till 60 km (elektriskt läge). Köp ett extra batteri!
- Automatisk strålkastarkontroll kommer att tända dina strålkastare så snart det upptäcker mörker.
- Hela främre och bakre (hydrauliska) stötdämpare se till att stabilisera åkupplevelsen.
- 20 x 4-inch Feta däck gör körningen stabil och säker samtidigt som den absorberar stötar från den tuffa terrängen.
- Smart TFT-skärm med färger visar hastigheter (verkliga, genomsnittliga och maximala), läge, batterinivå, distans, total körsträcka och flera parameterinställningar.
- Avancerade hydrauliska skivbromsar är kända för att erbjuda extremt snabb och säker bromsning.
- Vikbar ram av aluminiumlegering behåller sin lätta och starka hållbarhet med möjlighet att fälla ihop.
- USB-port på styret låter dig ladda din enhet som en smartphone när du är på språng.
- LED-ljus fram och bak lysa upp vägen på natten och se till att du är väl synlig.
- Det bakre cykelhållarstället låter dig bära upp till 25 kg extra vikt eller en person.
- Automatisk laddningsfunktion (inbyggt energiåtervinningssystem) laddar batteriet när du åker nerför backarna.
- Nyckellåst batteri ser till att ingen stjäl den. Ladda den i cykeln eller ta ut den.
- 8-växlad original Shimano® Shifter används för att växla från 1 till åtta, beroende på behov.
- Farthållare är ett sätt att låsa din hastighet, förutom att styra hastigheten med ett tumgas eller avkänningssystem.
- Attraktiv design Hitta fler användare fotografering här eller på vår Instagram.
Uppgraderad avancerad motor med 1000 W toppeffekt
Bakhjulet har en integrerad XingDa nav borstlös motor. Denna nyligen uppgraderade borstlösa 750-watts motor levererar 1000-watts toppeffekt med förmågan att klättra i 30°-lutningar. Toppfarten kan vara upp till 45 km/h (manuellt reglerad) med en optimal räckvidd på upp till 100 km tack vare det utbytbara 48v 16Ah litiumbatteriet.
Högpresterande fjäder och hydraulisk dubbelfjädring
Engine Pro kommer med en uppgraderad främre hydraulisk stötdämpare och en bakre högpresterande rörelsestötdämpare. Fjädern och de hydrauliska stötdämparna genererar mer kraftfull stötdämpning. Framfjädringen är justerbar med möjlighet att låsa dina inställningar. Tillsammans med feta däck säkerställer detta en av de mest stabila och säkra turerna i alla terränger. Åkturen är verkligen mer bekväm, särskilt jämfört med elcyklar utan feta däck.
20 x 4-inch Feta däck för strand, snö, terräng och mer
Feta däck 20 x 4-inch (Chaoyang eller CST) rekommenderas starkt eller till och med nödvändigt för snabba elektriska fordon. Så fort elcykeln når en hastighet över 40 km/h behöver du de feta däcken för extra stabilitet och din personliga säkerhet. De ger ett bättre markgrepp och absorberar alla stötar från ojämn terräng tillsammans med hydraulisk dubbelfjädring. Det rekommenderade däcktrycket är 140 kpa. Att köra en elcykel med feta däck ger ytterligare körkänsla som känns mer lik att åka motorcykel.
Avancerade hydrauloljeskivbromsar från Engwe Engine Pro
Det är absolut nödvändigt att ha ett avancerat hydrauliskt bromssystem som matchar motorkraften. Engwe Engine Pro levereras med hydrauloljeskivbromsar fram och bak. Hydrauliska bromsar är kända för att vara det mest effektiva sättet att snabbt och säkert bromsa elfordons höga hastigheter. Dessutom kommer Engine Pro att ladda sitt eget batteri vid inbromsning.
Ett uppgraderat utbytbart 48V16Ah batteri med en mindre storlek och längre räckvidd
Det nyuppgraderade litiumbatteriet på 48V16Ah är mindre i storlek. På grund av den senaste uppgraderingen kan den uppnå cirka 10 % längre räckvidd eller avstånd. Det säkerställer lång livslängd. Batteriet är utbytbart, därför kan du ladda det när det sitter i cykelramen, eller ta ut det och ladda det i lägenheten. Vi rekommenderar starkt att du köper ett extra batteri när du beställer en cykel, för att dubbla körsträckorna.
Intelligent TFT-skärm med färger och avancerade inställningar på Engwe Engine Pro
Denna smarta TFT-skärm visar dig alltid tydligt all viktig information och mer. Den erbjuder automatisk strålkastarkontroll, intelligent effektdisplay, motoreffektindikering, servoväxel, hastighetsdisplay (inklusive realtidshastighet, maxhastighet och medelhastighet), körsträckavisning (inklusive enstaka körsträcka och total körsträcka), servostyrning, körtid, bakljuskontroll och USB-anslutningsindikering. Med avancerade alternativ kan du styra sluthastigheter och många andra inställningar.
Vikbar ram av aluminiumlegering – 3 steg Lättvikningssystem
Den vikbara aluminiumsramen möjliggör enkel vikning i 3 steg samtidigt som den behåller sin fulla hållbarhet och ramstyrka. Styret och pedalerna har också en hopfällbar design. Även om ramen är superstark, är det lätt aluminiumlegering på endast 31.6 KG, vilket är förvånansvärt lågt för en elcykel med så höga specifikationer. Även om det här är en stor och stark cykel passar den fortfarande i de flesta kommersiella bilar och låter dig transportera cykeln över landet.
Front 48 V LED Ambient Strålkastare och Röd LED Baklykta – Automatisk Strålkastare
Engwe Engine PRO kommer med ett framljus och bakljus, vilket gör cykeln synlig i alla körförhållanden. Detta ger extra säkerhet i mörker. Frontlampan använder 48 V arbetsspänning med ett högeffekts LED-chip som lyser upp till 20 kvadratmeter. Det röda bakljuset säkerställer sikt från fordon bakom. Den främre strålkastaren har automatisk strålkastarkontroll, vilket innebär att cykelns sensorer slår på eller av den, beroende på dagtid eller natt.
Flera körlägen med Engwe Engine Pro Pedalläge, Pedalassistentläge, Gasläge
Pedalläge trampar helt enkelt utan motorhjälp. På Pedalassistansläge, du trampar men elektrisk assistans ger dig extra kraft. Du behåller den naturliga trampkänslan samtidigt som du enkelt når dubbel hastighet och tredubblar sträckan utan att tröttna. I Gasläge trampa behövs inte då du styr hastigheten med gasreglage och använder elcykeln mer som en motorcykel.
Det bakre cykelhållarstället på Engwe Engine Pro
Engine Pro e-bike kommer med en stark och hållbar bakre bärare, som ingen annan. Eftersom transportören är extra påtvingad kan den bära bagage på 90 kg eller till och med en extra person. Det fungerar bäst med Engwe cykelställväskor, som rymmer upp till 25 kg och kan potentiellt bära 2 extra batterier för rekordstora långturer. Det bakre stänkskyddet i aluminium är dubbelfäst under den bakre hållaren.
Premium Quality från Engwe®🏆
Engwe® är dedikerade till att producera de mest avancerade elcyklarna genom att följa de senaste teknikerna och högsta kvalitets- och produktionsstandarder. För att förstå att en bra elcykel inte är allt som betyder något, skapade Engwe® en enastående billig prismodell. ENGINE PRO är en vinnare av premiumdesign med de mest avancerade cykelfunktionerna!
Engwe Engine Pro Package inkluderar
- ENGINE Pro elcykel (75 % förmonterad)
- Ett utbytbart 48V13Ah litiumbatteri (i ram)
- bATTERI~~POS=TRUNC
- Monteringsverktyg
- Användarmanual
Engwe Engine Pro villkor och policyer
- Läs vår Försäljningsvillkor
- leverans Policy, Returrätt, Integritetspolicy
- Vissa länder har lokala lagar begränsningar (Öppna Wikipedia). Om detta berör dig rekommenderar vi att du väljer Engwe motor.
- Hitta mer användarfotografering här eller på vår Instagram.
Specifikation: ENGWE ENGINE PRO
|
51 recensioner för ENGWE ENGINE PRO
Lägg till en recension
Ursprungligt pris var: €1.499.1.479€Nuvarande pris är: €1.479.
elosi -
Bra för pengarna, bra svar, bra åkning. Bara fördelar. och det är VACKERT haha
ted basye -
Mycket korrekt beskrivning. Snabb support av säljaren. Utmärkt cykel.
Ron Merritt -
Cykel är viktigt som annonserat, men de ger väldigt lite specifik information. Manualen är ganska värdelös. Jag kom på att energiåtervinningssystemet bara fungerar i pedelec-lägen 0 eller 1 och går i 18 km/h och snabbare – vanligtvis utför. Det är bara i utrullning – inbromsning genererar ingen energi. Displayen ger dig ett wattvärde för både energi som förbrukas eller energi som återvinns, vilket är praktiskt. Jag visar att den toppar på 850 watt uppför, full gas. I en lång nedförsbacke, i 20 km/h, återhämtade jag 117 watt. Byggkvaliteten är enastående – saken är en tank, vilket också betyder att den är tung – över 30 kg. Jag tvivlar på att du kan bryta det strukturellt. Färden är bra/smidig och tyngdpunkten är mycket låg. Mycket bekväm cruising eller pendling. Jag är säker på att terrängstigar skulle vara bra, men det här är inte en BMX-cykel, så tänk på det. Displayen är ljusstark och ger nödvändig information. Farthållaren fungerar genom att hålla gasreglaget i ett läge i 8 sekunder och koppla ur om du trampar eller trycker på bromsen. Manual är ett skämt - absolut inga instruktioner om hur något fungerar, eller hur man sätter ihop det. Förpackningen är medelmåttig – min urspårare var böjd så att kedjan träffade däcket/fälgen (jag var tvungen att räta ut den för hand), och det fanns några mindre nagg som jag bättrade på med en svart skärpa. Sammantaget är jag nöjd med det så här långt - planerar att lägga till en spegel, en väska och kanske en bättre sits. Den borde också ha bättre strålkastare och blinkers vore trevligt.
Prudence Rodden -
Utmärkt cykel, uppfyller parametrarna som beskrivs ovan
Fantastisk -
Lätt att använda
Fritz Filippi -
Exakt produktbeskrivning, mycket nöjd. Jag kommer att köpa en till till min tjej men förmodligen EP-2 PRO för att spara lite pengar och hon åker långsamt ändå.
HapaShawn -
Jag har haft den här cykeln i ungefär en vecka nu och har åkt på två turer – varav en var på över 35 kilometer. På den längre åkturen på 40 km använde den bara cirka 50 % av batteriet. Än så länge älskar jag den här cykeln. Jag har bara två klagomål, egentligen. En, bromsarna är slumpmässig kvalitet och kom ut ur lådan gnugga och göra ljud (gnisslande). Detta verkar ha lösts eller är nu genom att använda någon WD-40 på bromsskivorna. Mitt enda andra klagomål är cykelns vikt i allmänhet. Den väger över 30 kilo med batteriet i. Detta gör det svårt att lasta i bagageutrymmet på en bil, eller någonstans där du planerar att förvara den på ett ihopfällt sätt. Om du planerar att sätta den här på ett förhöjt cykelställ, glöm det, eftersom det blir för tungt för de flesta att lyfta det, särskilt äldre människor. Förutom det är det här en klass A-cykel, och jag är mycket nöjd med mitt köp hittills. Kundsupport var också en bonus. Jag hade en fråga om frakt som besvarades via e-post inom några timmar. De var väldigt lyhörda och tillmötesgående. Högt rekommenderad!
dan -
Mycket välgjord cykel, ganska lätt att sätta ihop. Förpackningen kunde vara bättre. För det mesta var cykeln väl insvept och hade några bitar av skum för att skydda den i lådan, men Fedex lyckades slå hål i sidan av lådan och det nedre främre hörnet. Detta resulterade i att framgafflarnas ändar blev rejält repade och att frambromslinjen krossades och gick sönder vilket innebär att frambromsen inte fungerar alls. Jag väntar på svar från säljaren om byte av frambromsen och kommer att uppdatera recension och antal stjärnor för att låta alla veta hur det hanteras. Jag köpte 2 cyklar, 1 till min fru och 1 till mig själv och väntar på Fedex att leverera den andra. Båda skickade samma dag. Säljaren dubbelkollade med mig för att se till att jag menade att beställa 2 cyklar. Trevlig kundservice från deras sida. Tog första åkturen och blev positivt överraskad över hur bra den hanterar och hur snabb den är. Första E-cykel och gjorde massor av research. Många bra funktioner för prisnivån och logan-bromsarna fungerar utmärkt på baksidan. redigera: 7/26Second-cykeln dök upp och var i mycket bättre skick. Mycket väl förpackad och överlevde Fedex-hantering. Fick svar från säljaren på skador på första cykeln och de skickar ut reservdelar för att göra den hel igen. Måste säga väldigt nöjd överlag med både cyklarna och kundtjänsten.
Free88 -
Vi köpte två av dessa i november 2021. Har lagt ca 900 kilometer på var och en av dem. Dessa cyklar är byggda mycket tunga och kan hantera tuffa förhållanden, inklusive resan i den plötsliga eftermiddagens t-storm. Bromsarna är fantastiska, liksom kontrollenheten. Cykelsätena är inte så bra men lätta att byta ut. Hastighet, kraft och räckvidd är bra. Bakfjädringen är lite styv och går inte att justera. Fronten är bra och justerbar. Toppfarten är ca 35 – 45 km/h på platt asfalt beroende på förarens vikt. Jag väger ca 88kg och klarar 43KMH+. Räckvidden beror på hur mycket du trampar. Om du inte trampar alls, 35+ kilometer fast. Om du trampar ibland, lägg till 10 kilometer. Om du trampar mycket, lägg till 10 kilometer till. Det är grova uppskattningar. Din körsträcka kan variera. Jag önskar att hastigheterna 1 och 2 var mycket långsammare. Ibland vill vi bara ta en långsam tur, och de hastigheterna är för höga. 3, 4 och 5 behöver spridas ytterligare mellan dem. Helst skulle jag föredra att hastighet 1 var närmare 10-12KM/H och sedan lägga till 8KMH för varje hastighet över det jämnt fördelade. Den övergripande resan är anständig, men den bakre dämparen kan vara bättre och vara justerbar. Framsidan är ok. Önskar att sadelstolpen i sig var en dämpare, men till detta pris förväntas inte. Tänk på att detta inte är MTB-däck med stor diameter. Om du svänger för skarpt kan du falla lätt. Vi har bara haft ett stort problem. På en av cyklarna gick kopplingsskivan sönder efter cirka 200 kilometer. Denna del är inuti det bakre navet. I grund och botten kommer motorn att snurra och snurra, men däcket kommer inte att röra sig. Kontaktade tillverkaren via deras hemsida och skickade in en kopia av beställningskvittot och en kort video på problemet. Ungefär en vecka senare kom ersättningsdelen och var faktiskt lösningen på problemet. Det tog mig cirka 30 minuter att byta ut, men det var inte särskilt svårt. A+ på kundsupport. Sammantaget har vi varit mycket nöjda med dessa cyklar efter 10+ månaders ägande. Svårt att säga att vi skulle köpa den igen. Det har varit roligt och cyklarna har varit jättebra. Men de är väldigt tunga och krångliga. Dessa är svåra att lyfta bak i en lastbil eller en SUV. Bra när du är på dem. Människor reagerar på två sätt när de ser dig på dem. De är antingen hatiska, förbittrade och irriterade på dem, eller så vill de köpa dem av dig på plats.
SJC Sue -
Den här cykeln är jättebra!!! Har allt och presterar bättre än förväntat t.ex. – går upp till 42 – 45 km/h på platt asfalt. Det finns inget att inte gilla. Jag skulle starkt rekommendera det!!!
Renesmae Knapp -
allt var som det skulle vara snygg och snabb cykel 45 KMH vi njuter av det.
Dustydrawz -
Än så länge älskar jag den här cykeln! Det var superlätt att avsluta monteringen genom att bara fästa styrenheten och pedalerna. Jag hade lite skramlande på gång på grund av att stänkskärmarna klämdes hårt genom ramen, jag stack helt enkelt in två små gummibitar där och det pirriga ljudet försvann. När det gäller att kunna köra runt på stan är den här cykeln AWESOME! Jag har haft det upp till 55 km/h 😳. Jag älskar hur du kan underhållsladda batteriet medan du kryssar nerför över 12 mph i 1 eller 0 pas-läge också. Jag investerade i ett extra batteri för säkerhets skull, men det tror jag inte man måste för de håller länge! Jag använder nästan alltid enbart gas och har aldrig haft batteriet under 50 procent. Den här cykeln är väldigt tung och kan vara besvärlig att fälla ihop, men när du väl har styret av och ramen hopfälld så får den plats på baksidan av en mini Cooper. Leveransen var ett par veckor försenad och Engwe krediterade mig tillbaka 50SverigeR. Allt som allt och valuta för pengarna denna e-cykel rockar!
Cassey Odle -
Okej, förutom att jag beställde grått och blev svart
Men det är mörkare och nu älskar jag det
Patty Balser -
utmärkt
JoeY -
Bra cykel för de här pengarna du köpte 2 för lägre pris
Miriam Perry -
När cykeln kom var tvungen att justeras lite, dra åt bultar och skruvar, men överlag är jag mycket nöjd med denna cykel! Trevlig produkt!
Mahi Reid -
Jag ger 5 stjärnor
Cykeln förtjänar
tim -
Tja, jag har haft elcyklar i flera år, men ingen var bra i dåligt väder eller på spruckna vägar. Denna pärla är perfekt. Det är en tank. Det enda felet är ingen bruksanvisning. Sammantaget rekommenderar jag starkt
JOSE RAMOS -
att gå till jobbet två gånger i veckan
Samuel Folledo -
Efter nästan 2 månader här är min recensionPros- Snabbt, 45 km/h vid max batteri, 35 km/h när det är det lägre batteriet- Lacken är ganska väderbeständig men den kan repa sig efter ett par stötar- USB är skönt att har men USB-laddning ganska långsam vilket kan vara bra eller dåligt- hjul är bra- frontljus är bra men bakljus inte riktigt men ändå trevligt att ha- mitt första problem är att verktygen den medföljde inte kan installera pedalerna säkert/korrekt. ENGWE var snäll nog att återbetala 40SverigeR och skicka ett utbyte av delar för att undvika en retur. Även om bytet av delar fungerar är det inte detsamma, hade silver (förlorar helt svart färg) och täcker inte helt kedjorna till skillnad från den ursprungliga - styrets form tillåter dig inte att installera en telefonhållare och andra tillbehör när det böjs, så detta ersattes med ett rakt styre- stolen är bra för en 10 minuters åktur efter att känna smärtan, så denna ersattes också med ett bredare säte- baksäte/fäste är väldigt tjockt (bra för tunga saker) och tillät inte mig att fästa någon bakre korg. Så för extra förvaring måste du skaffa ett eget märkes bakväska
Michael H -
Jag älskar den här cykeln! Jag måste leta ett tag efter en e-cykel som den här, med hydrauliska bromsar, dubbla fjädringar och anti-punktering feta däck för att nämna några. Gå och skaffa en och sluta tänka på det, du kommer inte att ångra dig, jag försäkrar dig. Om du har några frågor maila dem, så återkommer de till dig snabbare än du tror.
Antonio Levine -
Utmärkt cykel! Riktigt snabbt med många fina detaljer! Kudos till ENGWE.IT för att du svarade snabbt!
Jeffb1020 -
Detta är en mycket robust E-cykel (ca 29 kg). Utmärkt batteritid (48v 12.8ah), montering var mindre än 60 minuter vilket inkluderade 30 minuter att packa upp och klippa av alla dragkedjor. Anlände 5 dagar för tidigt, utan skador, och är den mest bekväma (säte och fjädring) ebike jag har haft eftersom den har både gaffel och bakfjädring. Om du bara vill åka cirka 40 kilometer i timmen på ett plant underlag är det en perfekt cykel då Newton Meters bara är cirka 60 på denna enhet. Jag har haft den upp till 46 km/h på väg nerför en backe med stark vind, men den kommer bara att kryssa vid cirka 35, så pendlingen är lite långsammare än andra cyklar jag har ägt, men går i 50 km/h på en trottoar/cykelbana är inte särskilt smart ändå. Utmärkt konstruktion, högkvalitativt batteri och lågt NM (60) vridmoment, så att du inte klättrar uppför branta backar utan extra ansträngning. Det här är min 4:e elcykel och den här där jag nu har 1000 kilometer på den kommer jag att behålla på grund av hur bekväm den är med bakfjädringen, hur stadig den är trots att den väger mer än de flesta andra cyklar i den här storleken, och vad som var verkligen viktig för mig, färg-LCD-skärmen som jag kan se i starkt solljus och ger ytterligare information som wattal, tid, farthållare, ljusavkännande display som tänder huvud- och bakljusen i svagt ljus och batteriprocent kvar. Det var inga defekter på denna cykel och de fåtal skramlor från skärmarna var lätta att fixa med kardborreband. Batteriet skramlade också men ett par korkkuddar tog hand om det. En riktigt bra cykel, det är kul, och det visar sig att jag kör på den nästan varje dag när det inte regnar.
Melissa Luther -
Efter att jag noggrant valt ut online och bestämde mig för att köpa i den här butiken gjorde det mig inte besviken. Oavsett om det är från cykelmodellen eller ridning, jag känner mig väldigt bekväm, och den är väldigt bekväm att bära, tar inte plats, är ett mycket bra val.
woodruuum6 -
I början par små petigheter men är löst.
Jamel ben mabrouk -
Winston Hyde -
Väldigt cool cykel. Vikning intuitivt.
Zoraida Swick -
Det är en mycket trevlig cykel, går smidigt. Hade en del arbete att montera, men allt ok nu. Det tog lite tid att komma hit, men så småningom kom den med UPS på 6 dagar.
shaany K -
TVÅ morklor jag betalade och fick en men nästa dag kom en till, så jag är ledsen för mina arga mejl. Är allt ok, jag tycker om att cykla nästan varje dag.
Richard Smith -
Rent KUL ... med en elmotor.
Craig Piro -
Väldigt korrekt
NOMAR -
De fyra stjärnorna är en reflektion från säljarens sida för att inte tillhandahålla lämplig monteringsinstruktion och inte av själva produkten (Engwe pro engine). Monteringsanvisningen är en generisk sådan som kom från tillverkaren vice säljaren och gäller cyklar som skickades 90+% monterade. Cyklarna (2) som jag fick var 80+% monterade och det tog mig nästan två timmar att komma på hur jag skulle sätta ihop den första. Videor online var ingen hjälp eftersom de bara gällde de som skickades till 90 % kompletta. Anmärkning till säljaren; gör dina kunder en tjänst och ge ett "tillägg" till monteringsanvisningen som kom från tillverkaren. När det gäller själva e-cykeln har jag letat länge och noga och nöjt mig med vad jag tror att de mest funktioner för mina pengar och min begränsade körerfarenhet hittills tyder på perfekt!
Stephen Spann -
Älskar den här cykeln, den har förnyat min entusiasm för att cykla igen. Det är stjärnan i showen när man sitter i parken på den, eller rider på den. Det är definitivt en huvudvändare. Människor som normalt aldrig skulle prata går faktiskt fram och ställer alla möjliga frågor om den här cykeln. Bra kvalitet!
David mot palmegiano -
Det här är min andra elcykel nu sedan jag blev påkörd av en bil på min pasalec px7 för ungefär en månad sedan. Jag gillade den cykeln men älskade min ep-2. För en räcker batteriet 3 gånger så länge som min gamla cykel. Jag kan åka cirka 50 kilometer på den högsta inställningen. Och hastigheten är äkta 45 km/h på plan mark. Det är ok i backar, det saktar ner avsevärt men det är mycket bättre än en vanlig cykel. Den är välbyggd men är tung som de flesta hopfällbara feta däck i den här prisklassen. Frontljuset är tillräckligt starkt och bromsljusen är fantastiska. Önskar bara att de hade inbyggda riktningsanvisningar. Sammantaget är det en fantastisk cykel och för priset kan du inte gå fel.
GibsonPicker77 -
I grund och botten en trevlig produkt. Stol tuggar upp däcksidoväggen i första växeln! Kedjeväxelns lastfjäder för lös kedja lossnar mycket! Inte bra på tuff ridning. Den går 45 km/h på ett plant område. Tiden får avgöra. Mycket pengar att inte ha koll på!
james -
Jag köpte denna Engwe engine pro uppgraderingsversion. Min underben är 29 inches, och jag väger ungefär 250 lbs. Egnwe är så mycket bekvämare. Bromsar är bra säte är okej nog, och det driver fint på plana ytor. När den placeras i assist kommer 2-0 regen, och saktar ner cykeln en del på mina backar, vilket sparar bromsar. Kommer i cirka 25 kilometer i timmen. Dessutom kan jag i assist 0 trampa cirka 30 kilometer i timmen på lägenheter och aktivera den regenerativa funktionen. Men det fungerar 🙂 kan använda högre framväxel, eller köra för att hjälpa till med höghastighetstrampning. Det hörs ett malande ljud ibland, låter som att framskärmen skraps, men har gott om spelrum. Jag kanske inte har framdäcket perfekt inriktat och bromsen skaver. Sätt den på stativet, luta den så att bakdäcket är från marken och gasa på det. Diff-hjulstorlekar inmatade på kontrollern ger diff-hastigheter:-) kontrollergränser till 50 km/h. Byte till 26 i däckinställning ger 75 kmh olastad. Den 20-inch inställningen ger typ 50. Jag tyckte det var intressant. Dessutom, när pedalen hjälper fem trycker du på + en gång till och den blinkar en gång i full effektläge. Ärligt talat kunde jag inte se skillnaden. Strålkastaren verkar tillräcklig, men baklyktan behöver lite salsa... det kan vara lite kryddigare... och bara de yttre kanterna lyser. Aktivera bromsarna så blir de lite ljusare. Ja! Fortfarande svag dock. Sätt den genom dess takter, 20 km, kullar, lägenheter och snabba vägar. Hamnade på 68 procent när det slutligen slog sig ner. Jag var på 40 procent på väg hem. Ge en chans för celler att sätta sig, balansera, vad som helst, gick tillbaka till 68 som sagt.
Ta ut din nya cykel, lufta däcken och låt grannarna stirra på dig i förvirring när du försöker cykla på en cykel som du glömt att sätta på pedalerna och skrika "hink! Det är elektriskt!" Och zooma av med fötterna i luften eftersom du inte har något att vila dem på. Kom sedan tillbaka och installera pedalerna, och du är klar! Ja! Ebikness!
Engweibuy -
Byggkvaliteten verkar vara på sin plats. Det övergripande utseendet är ganska coolt, som den mattsvarta färgen. Liksom hjulen, mag-hjulen. Gillar definitivt de hydrauliska bromsarna och den dubbla fjädringen. Få saker som jag inte gillar, en är sätet. Styren är ganska smala jämfört med min andra elcykel. Stänkskärmarnas skallra gör cykelturerna lite bullriga. Min huvudsakliga motvilja är att prestandan inte riktigt är vad den borde vara för en 750 W E-cykel. Toppfarten är bara 35 kilometer i timmen och 45 om du låser upp den. Verkar inte vara kraftfullare eller snabbare än min 500 W E-cykel. Dessutom var manualen undermålig när man försökte ta reda på vilka parametrar som är på displaymodulen. Kundtjänst för just denna cykel var OK.
Steven -
Går smidigt och känns bra, det vänder på huvudet.
Andrew -
Stark kropp och ram
STEVEN RUTKOWSKI -
BRA EBIKE. MYCKET TUNGT. INSTRUKTIONER VÄRDElösa. ANVÄNDNING AV CYKELN OCH FUNKTIONER, RÄKNA UT SJÄLV. DU MÅSTE RÄTTA UT VAR NYCKELRNA GÅR OCH VAD DE ÄR FÖR. DISPLAYPANELEN KOMMER MED INGA INSTRUKTIONER. GÅ TILL YOUTUBE FÖR ATT SE ALLA FUNKTIONER. BRA SÄLJARE OCH DE FÅR TILLBAKA MED E-POST SAMMA DAG.
Javier Molinoqe -
Affärsinnehavaren uppriktiga och professionella svar inom 24 timmar du meddelanden fantastiskt en stark kram och tack alla
mimstyle -
Je crois que c'est le vélo le plus incroyable que je n'ai jamais eu !
Très puissant (1500w au max), solid, très bekväm.
https://i.ibb.co/xqcb2Y5/X5250254.jpg
Huteau Stéphane -
Hallå
Est-ce que vous pouvez me dire comment démonter le pédalier côté gauche de mon vélo ??
PayHelp -
Bonjour Huteau,
Voici une video montrant kommentar retirer le pédalier et le capteur d'un Engine PRO : https://www.youtube.com/watch?v=XhPhdBVuebw
J'espère que cela vous aidera et n'hésitez pas à nous écrire à support@engwe.net du vill ha ett tillägg!
hälsningar,
Équipe d'assistance Engwe
Peter -
Je viens de recevoir mon Engine pro 750 «amelioré». Livré en 8 jours. Emballage très complet , chaque pièce est protégée. Pas de difficultés majeures à le monter bien que le mode d'emploi soit inexistant( seul mauvais point). J ai un peu galéré avec le guidon mais ça marche. Le vélo est effektivitet lourd mais très maniable et très beau. Sälj superkomfortabel, fjädring AV/AR eller topp med oöverskådlig komfort. Les freins hydrauliques avant et arrière sont un vrai plus. L éclairage est aussi très bon et les information sur sélecteur très intuitives et complètes. Reste à valider l' autonomie en tout électrique. En un mot J adore ce vélo
PayHelp -
Bonjour Pietro,
Merci d'avoir partagé vos commentaires et de nous avoir informés que vous avez bien reçu votre vélo et que vous l'avez adoré. Nous sommes heureux de proposer à nos clients des produits de qualité.
Hälsningar,
L'équipe de support Engwe
jacenty -
Rowerek fajny wygodny ale nie do dźwigania na piętra. Chcącym dokonać zakupu radzę pierw zorientować się że zakupienie przekładni która jednak się zużywa to wielki problem jeśli w ogóle coś takiego jest dostępne gdziekolwiek, informacji o modelu takowej części nie znajdziesz nigdzie……
PayHelp -
Witaj Jacenty,
Bardzo dziękujemy za podzielenie się swoją opinią z nami i naprawdę doceniamy Twoje zainteresowanie. Chcielibyśmy zapewnić Cię, że wszystkie niezbędne części są dostępne. Prosimy eller kontakt för postrednictwem e-post na support@engwe.net, az przyjemnością pomożemy Ci w zorganizowaniu potrzebnej części zamiennych do Twojego roweru. Warto zauważyć, że chociaż nie sprzedajemy części zamiennych bezpośrednio naszej stronie internetowej, to z pewnością możemy zorganizować ich dostawę dla Ciebie.
Pozdrowienia,
Mikrofon
Limbourg Hugo -
J'ai un Engine Pro, j'en suis très content, mais comme je fais le chabert avec de manière permanente, le vélo souffre énormément. J'ai déjà fait appel au service teknik, j'ai rapidement reçu les pèces qu'il me fallait pour entretenir et réparer mon vélo.
Par contre je recherche un nouvel ax de pédalier pour mon vélo et là, j'ai difficile à me faire comprendre du service après vente chinois. Je pense que j'ai une bille de roulement qui est cassée, et aimerai changer cet ax qui n'est plus au top de sa forme.
PayHelp -
Bonjour Limbourg,
Merci de nous faire part de vos commentaires. Nous offrons le meilleur stöder après-vente. Veuillez contacter notre équipe à support@engwe.net et nous serons heureux de vous aider.
hälsningar,
Mikrofon
FOURMENT Pierre -
Après 2 ans d'utilisation et environ 1700 Kms, you voulais témoigner (71 ans et 100kgs) de ma pleine satisfaction concernant ce vélo. Aucun problème et beaucoup de plaisir.
Jag rekommenderar till 100%. Utmärkt rapport qualité/prix. Que du plaisir.
Tack ENGUIE.
PayHelp -
Bonjour FOURMENT,
Merci de nous faire part de vos commentaires. Nous sommes heureux que vous soyez satisfait de votre vélo.
N'hésitez pas à nous contacter si vous avez des frågor!
hälsningar,
Équipe Engwe
Vicent Gari Isach -
Mi humilde opinion la publicaré despues de probar esta bicicleta. De momento tengo la condicion de futuro usuario, La máquina la pedi a Engwe el dia 29 de mayo y espero recibirla en 3-10 dias, según Engwe. Sí que puedo expresar mi opinion como usuario de una E-MTB de montaña con la que llevo 4000 Km. y con la experiencia adquirida hasta ahora y por todo lo que he leido sobre mi futura y nueva E-Engue Engine Pro, y he visto en videos, espero superar algunos aspectos de lo experimentado hasta la fecha. För att göra det, skrivs det inte så mycket som "PROS" och "CONS".
PayHelp -
Hej Vincent,
Gracias por compartir tus pensamientos. Esperamos recibir sus comentarios detallados.
hälsningar,
Equipo engelska
Hansi franke -
Gutes fahrad
juan david ordoñez -
hola, quiero limitar la bicicleta a 25 km hora pero no me deja, como puedo hacerlo?
PayHelp -
Hej John,
Det finns en video som kan begränsas till ENGWE ENGINE PRO.
https://drive.google.com/file/d/1egrZaNjMTRvLqWx08yGUu91yGx7Q5-KD/view
¡Gracias y por favor avíseme si tiene alguna pregunta!
Miguel
Vicent Gari Isach -
Ahora ya estoy utilizando mi Engwi y, aunque aun no he relizado todas las pruebas puedo decir, que si la suspension funcionara como esperaba de ella y como dicen otros evaluadores, le podria asignar las 5 estrellas. Por lo visto me ha tocado a mi la unica Engwi con la horquilla delantera i la suspension central, que de vista estan muy bien per no funcionan en absoluto. Han intentado que algun längre me lo solucione, men tampoco lo encuentro. Ahora eligiria otra que a ser posible tuviese el respaldo tecnico necesario.