Annullering av beställning; Retur- och återbetalningspolicy
Ikraftträdandedatum: 26 maj 2024
Tack för att du handlar hos oss. Vi är engagerade i din belåtenhet. Läs noga igenom vår policy för annullering, retur och återbetalning av beställningar för att förstå dina rättigheter och skyldigheter. Länken för att initiera avbokningsprocessen finns i slutet av denna policy.
1. Alternativ för avbokning av beställning
A. Avbokning före leverans
Om du avbryter din beställning innan den har skickats har du rätt till full återbetalning av köpeskillingen.
B. Avbokning efter leverans eller nekad leverans
Om din beställning redan har skickats när du meddelade oss om avbokningsförsöket, eller om du vägrar leverans, kommer en fraktavgift på 180 € att dras från din återbetalning, för fraktrelaterade kostnader.
C. Change of mind Return (inom 30 dagar, "Som nytt" tillstånd)
Om du vill returnera en produkt på grund av en åsiktsändring kan du göra det inom 30 dagar efter mottagandet. Varan måste vara i "som ny" skick (oöppnad och oanvänd). En fraktavgift på 180 € kommer att dras från din återbetalning, för fraktrelaterade kostnader
D. Använd eller icke-originalförpackning (inom 30 dagar)
Om produkten har använts eller inte är i originalförpackningen, accepterar vi fortfarande returer inom 30 dagar efter köpet. En fraktavgift på 180 € kommer att dras från din återbetalning, för fraktrelaterade kostnader. En extra användningsavgift på 20 – 30 % kommer att dras från din återbetalning, för renoveringsrelaterade kostnader.
Köparen ansvarar för att säkerställa korrekt förpackning eller eventuell skada under returfrakten.
E. Inga returer efter 30 dagar
Vi accepterar inte returer eller utfärdar återbetalningar efter 30 dagar från köpdatum.
F. Skadat föremål vid ankomst
- Smärre skada: Om skadan är mindre och inte påverkar produktens prestanda, kommer vi att utfärda en partiell återbetalning till dig.
- Easy Fix: Om skadan enkelt kan åtgärdas, skickar vi reservdelar tillsammans med instruktioner och ger en delvis återbetalning för besväret.
- Stor skada: Om varan inte fungerar som avsett kommer vi att ersätta den som en sista utväg på grund av höga fraktkostnader. Vi kommer att överväga andra lösningar först.
2. Tidslinje för återbetalningsbearbetning
Återbetalningar kommer att behandlas inom 14 dagar efter mottagandet av den returnerade varan. Om ytterligare inspektion behövs kan processen ta upp till 40 dagar. Vi kommer att hålla dig uppdaterad under hela processen.
3. Förhindra onödiga avbokningar
Innan du avbryter din beställning rekommenderar vi att du kontrollerar vår Hjälpcenter för möjliga snabba lösningar. Om du funderar på att avboka på grund av ett problem, vänligen kontakta oss direkt. Vi kanske kan lösa problemet så att du kan behålla din beställning och undvika avbokningskostnader.
4. Beställningsverifiering
Vi kan endast behandla avbokningar för beställningar som görs direkt på vår distributörswebbplats (anges med ett fyrsiffrigt ordernummer). Om ditt köp gjordes via en tredjepartssäljare (som en marknadsplats eller en annan webbplats), vänligen kontakta säljaren direkt. Det bästa är att svara på din orderbekräftelse via e-post.
5. Hur man startar avbeställnings- eller returprocessen
För att börja, se till att du har följande:
- Ordernummer
- E-postadress
- (Tillval) skärmdump av din orderbekräftelse eller faktura
Följ dessa steg för att starta processen:
KLICKA HÄR för att starta processen för avbokning
Viktigt:
Denna policy kan uppdateras med jämna mellanrum. Se den regelbundet för eventuella ändringar.
Genom att slutföra ditt köp samtycker du till att följa denna retur- och återbetalningspolicy.